Nepal: Himalaya, Mt Everest, neushoorn attack in jungle :P

Namaste!! :)

Eerst het vliegtuig gepakt naar Delhi waar ik de nacht heb doorgebracht in een soort wachtruimte tegenover het vliegveld. Helaas mag je het vliegveld niet in als je pas een ticket hebt voor de volgende dag.. Dus de nacht doorgebracht op een harde stoel... :( Gelukkig had ik gezelschap van een Deens meisje die net uit nepal kwam en op haar vlucht naar huis was aan het wachten. Tips gekregen! Eindelijk vliegveld Kathmandu, Nepal duurde het even voordat ik mijn visa had en toen taxi gedeeld met een NZse. Kathmandu is maar een kleine stad eigenlijk en er is flink wat luchtvervuiling.. Omdat het in een vallei ligt, blijft dat helaas ook flink hangen.. :( Verder Thamel, de backpackerswijk van Kathmandu lijkt een beetje op Bangkoks Khao San road, maar dan op zijn nepalees :) Heel veel rooftop restaurants en german bakeries :D

Het eerste wat ik de volgende dag deed was mijn pakistaans visum aanvragen. Dus eerst naar de NL ambassade om een aanbevelingsbrief te krijgen (32 euro!!!!!!) en moest nog even een brief tekenen dat er een negatief reisadvies is en dat ik toch wilde gaan. Toen op weg naar de pakistaanse ambassade. Nou dat was een heel gedoe daar! Moest megaveel formulieren invullen en moest allemaal stomme vragen beantwoorden, zoals gewicht, lengte, haarkleur, oogkleur, beroep vader en zus en IT ervaring, kennissen bij politie of leger....!!! Waarom hebben ze dit nodig voor visum?!?!?!? En toen nog een interview... waarom ik naar pakistan wilde gaan...toen hij hoorde dat ik daar een pakistaanse vriendin had, was hij opeens aardig! Maar kon paspoort 2 dagen later ophalen en moest 95 US dollar betalen!! Jezus.... duurste visum ooit!

Een stupa bezocht, erg mooi. En toen kwam EINDELIJK Dan :D Goed om haar weer te zien!!

Haar eerst een dagje laten wennen en toen een mountain flight gedaan!! Zagen de himalaya en natuurlijk mount Everest!!! Super sjiek!!!!!! Helaas was die morgen het erg bewolkt, dus moesten wachten eer het vliegtuig vertrok en verder waren er ook bosbranden in de buurt van de bergen dus was het zicht niet heel super. Maar konden genoeg zien en super super super!!!

Verder nog Patan bezocht, een world heritage site, een kenmerkend nepalees dorpje met superveel tempels. Erg leuk! En flink geshopt in Thamel :)

Toen de bus gepakt naar Chitwan national park. Op weg daarnaar toen eerst nog een rafting trip gedaan!! Super gaaf! Was een level 3 rivier (5 is het hoogst). Erg gaaf om te doen! Op het eind werd het water een beetje ruwer en werd Dan en nog een meisje van de boot geworpen door mega golf.. gelukkig weer snel de boot in kunnen krijgen. Daarna moesten we weer bus pakken op weg naar Chitwan, lokale bus.. Dat hebben we geweten ook :P Super warm, stopt elke 30 min en geen ruimte voor je knieen en je zit helemaal op elkaar! Ze proberen echt zoveel mogelijk mensen in zo'n bus te proppen.. als hij vol is, gaan de mensen op het dak zitten! Dus de bus duurde al superlang en toen stonden we ook nog eens keilang stil, want was een staking (waarvan er vele zijn in nepal) en ze lieten niemand door... Na 2 uur wachten hadden ze voor ons een paard met wagen laten komen. Dus 5 man in kleine kar en daarmee 10 km naar chitwan hahaha een hele ervaring :)

Chitwan national park was echt super! De volgende dag eerst in een houten kano op de rivier en zagen allemaal vogels en ook 2 krokodillen :) Toen een jungle hike.. kregen eerst een uitleg wat je moest doen als je een tijger, neushoorn of sloth bear tegenkwam! Bomen klimmen, zigzaggen enz! Dachten dat het alleen voorzorg was... nou na 5 min zagen we al een neushoorn!!!! De gidsen zagen hem eersten moesten teruggaan naar de rivierbank, want als hij onze kant op kwam, konden we 3 meters naar beneden klimmen en dan het water ingaan. Hij stond er gewoon(ongeveer 50 meter van ons af)en de gidsen begonnen met stenen te gooien om hemweg te jagenen ineens bewoog hij, dus de gidsen schreeuwden go go go! Dus wij supersnel naar beneden gesprongen en begonnen te rennen. Keken achterom en gelukkig was hij de andere kant op gerend.. Jezus dat was schrikken, want neushoorns zijn erg gevaarlijk!! De rest van de hike niets meer gezien helaas... :(

Die middag een jeep safari gedaan in de jungle van 5 uur. Supermooie omgeving en nog een neushoorn gezien in de verte, herten, apen, wilde zwijnen, veel vogels, hagedissen, krokodillen. Nog een krokodil breeding farm bezocht en daar was ook een tijger in een kooi. Haar moeder had in 1 maand 5 mensen gedood en toen zij klein was heeft ze dus ook mensenvlees geproefd, daarom zit ze nu in een kooi. Maar inmiddels was ze 4 jaar oud. Die avond nog de culturele dans gezien van het dorpje. Verder nog een olifant safari gedaan, waarbij we ook weer veel dieren zagen en ook 2 neushoorn van erg dichtbij! :) Sjieksjiek! Heb wel allemaal blauwe plekken op mijn armen van het vasthoudenaan het houten ding op de olifant, dat ding zat scheef erop, dus zakte steeds naar achter... Die avond nog de zonsondergang gezien.. erg mooi.

De volgende bus gepakt naar Bandipur, een klein nepalees dorpje hoog in de bergen. Dorpje met allemaal leuke huisjes en het echte nepalese leven. Waren niet veel toeristen en ook niet veel plaatsen waar je kon eten. Daar berg beklommen en mega uitzicht gezien, waar je de annapurna ranges (mega mega bergen zoiets als himalaya :P) kunt zien. Maar helaas deze tijd van het jaar is het vaker bewolkt en een kleine kans om ze vanuit daar te zien.. maar gelukkig konden we ze wel zien. Verder nog gehiked daar en van het uitzicht daar genoten. Superrelaxed !

Vandaag de bus naar Pokhara gepakt. Eerst een uur op een bus gewacht die ons naar de voet van de berg bracht en toen weerlokale bus gepakt. Deze was niet zo erg, maar ineens begonnen voor ons 2 jongens te vechten en had overal bloed spetters zitten op mijn benen en tas:(

Tot nu toe bevalt nepal super!! :) Lekker eten en lassies (yoghurt drankje) mmmm!!! Verder eigenlijk best warm hier +30 graden. Nu in pokhara enover een paar dagen gaan we de bergen in hiken voor ongeveer een week of langer!!

Ik hou jullie op de hoogte!!

Grxxx Gaby

Annette

Wow, de bergen in hiken, dan zul je wel wat andere temperatuurtjes meemaken dan 30 graden! Of zijn het geen sneeuwbergen? Succes!!

Liefs,
Annette

Jessica

Tsjonge, het lijkt alsof jij al maanden in Nepal bent, zoveel maak jij mee! ;-)
Wel echt geweldig hoor, al die wilde dieren, bergen en natuur daar!

x Jessica

Patty

Niet normaal zeg; in een paar dagen (weken?) tijd raften, hiken, mountainvliegen ofzo, jungletrip, safaritrip. Ik werk gewoon en heb vrije dagen. :P

Maar wel een vakantie geboekt naar New York :D (dat doe ik toch liever dan wegrennen voor neushoorns :P)

Toine & Doug

Meidje lief, wat een avonturen.

Anja Voskuil

Heerlijk je verhalen. Zelf heb ik in '99 de AnnaPurna range gedaan van 5 dagen, xie alles nog zo voor me zo mooi en indrukwekkend vond ik het. Geniet, geniet van elk moment !

Marlou

Artis in real life, sjieksjiek