Meer India: real-life tijgers, Delhi en golden tempel

Heyhey!

Weer berichtje uit India :)

Nadat Dan en Sacha zijn vertrokken ben ikmet de nachtbus naar Bundi gegaan. Klein dorpje waar eigenlijk niet veel te doen was... Het paleis bezocht, maar niet erg indrukwekkend. Wilde toen naar een ander deel van het paleis gaan, maar waren een aantal apen en begonnen allemaal te grommen en hun tanden te laten zien! Dus maar omgekeerd :P

Volgende dag weer verder gegaan naar Sawai Madhopur, waar Ranthambore national park ligt. HET national park in India om tijgers te spotten. Dus meteen de volgende morgenvroeg opsafari! In een canter, open truck waarin ongeveer 20 mensen kunnen, het national park in. Zagen al meteen veel herten (vershillende soorten), apen, superveel pauwen, antilopen, krokodil etc... En waren niet eens zo lang onderweg: Tijger!!!!! En ook nog heel dichtbij!! Truck stopte en hij liep gewoon voor ons de zandweg over! Super!!! Hij keek naar ons maar verder niets.. de tijgers zijn hier gewend aan de trucks and jeeps. En toen hij uit zicht was weer verder en weer een tijger.. nu wel wat verder. En effe later weer een andere tijger :D

Wauw!! Net grote Tilkes! Moest me bedwingen om er niet uit te springen en de tijger te gaan aaien :P

Omdat Sawai Madhopur echt een kutdorp[ was en iedereen me de hele dag aanstaart (zoals overal in india...) dacht ik s'middags waarom niet nog een safari?! Dus laat in de middag weer gegaan. Toen in een jeep. Lang gewacht bij een waterplas en inderdaad eindelijk kwam de tijger! Waren weer erg dichtbij! Super! 4 tijgers gezien op 1 dag.. iedereen bleef zeggen dat ik zoveel geluk had!! :)

De volgende dag de trein naar Delhi. Delhi valt eigenlijk wel mee voor een grote stad.. had veel erger verwacht. Samen met een jongen uit US het red fortbezocht en eenvande grootste moskeeen in india. Volgende dag proberen te gaan shoppen, maar hopeloos verdwaald en iedereen stuurde me verkeerde kant uit of wilde me naar commissie shops sturen.. AH! India test echt je zenuwen het grootste deel van je tijd!

Ik ben nu in Amritsar vlak bij de Pakistaanse grens. Vanmorgen de golden tempel bezocht.. Erg indrukwekkend! Je moest je hoofd bedekken en je voeten wassen voordat je naar binnen mocht. Vanavond naar de grens ceremonie van india-pakistan. Elke dag als de grens sluit is er een ceremonie. Moet erg gaaf zijn, dus ben benieuwd...

En dan morgen naar Pakistan!!!! Sahar komt me ophalen bij de grens en dan donderdag gaan we met nog wat mensen naar het noorden, de Himalaya!!! Ja alweer de himalaya :P

Internet zal wel beperkt zijn in Pakistan, dus niet veel kans om te mailen denk ik. Ik vlieg 22 juni alweer naar NL, dus mijn laatste 2 weken zijn ingegaan.... :(

De foto's houden jullie nog wel tegoed...(vooral die van de tijgers!!! :) ) De computers hier zijn niet al te best....

Liefs

Gaby

Reacties

Reacties

astrid

ben benieuwd naar de foto's van de tijgers.
veel plezier in pakistan.
tot na 22 juni

Joep

Kijk maar uit daar. Net een bomaanslag geweest op het Pearl Continental hotel in Peshawar gisteren.....

Jessica

Twee safari's op 1 dag... toe maar!

Maar India is dus verder geen aanrader??

X Jessica

Annette

Ooh, echte tijgertjes!!
Foto's van de Taj Mahal erg mooi inderdaad.
Verder vind ik India toch wel een beetje akelig klinken hoor ;-)

Veel plezier met je laatste 2 weken in Pakistan. Leuk dat Sahar je daar op sleeptouw kan nemen!

Tot snel!!
Annette

es

wat een waardeloos hoofd heb jij

es

sorry

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!